Samppanjaa, simpukoita ja uusi ravintolapäällikkö

Ravintola Bassi aloittaa vuoden 2019 vauhdikkaasti!

Bassissa alkoivat simpukkaviikot, jotka tuovat herkullisia, jaettavaksikin sopivia simpukka-annoksia asiakkaiden maisteltavaksi koko tammikuun ajan.
Mocktailien eli alkoholittomien cocktailien määrä on tuplattu ja Bassissa on helmikuussa luvassa sekä Gisselbrecht Winemaker’s Dinner 5.2. että Veuve Clicquot -samppanjatasting ystävänpäivänä 14.2.
Bassin ravintolapäällikkönä on aloittanut energinen ja kokenut Pauliina Timoska.

SIMPUKKAVIIKOT JA MOCKTAILEJA

- Kerätkää ystävät yhteen ja sopikaa treffit Bassiin. Tilatkaa pöytään erilaisia simpukka-annoksia, patonkia ja ranskalaisia, ja viettäkää yhdessä hauskaa iltaa hyvien makujen äärellä! Siinä Bassin keittiöpäällikkö Marko Jaakkolan resepti mukavaan yhdessäoloon näin alkuvuonna.

Bassissa vietetään 11.-2.2 simpukkaviikkoja, ja ravintolassa on normaalin ruokalistan ohella tarjolla erillinen simpukkaviikkojen lista. Se on käytössä iltaisin klo 17 jälkeen ja lauantaisin.

Simpukkaviikkojen listalta löytyy viisi annosta. Joukon erikoisin lienee nimeltään Sinisimpukat curry-chorizokastikkeella.

- Rapeaksi paistettu chorizo sopii todella hyvin yhteen simpukoiden kanssa, ja kastike on todella kermainen. Makuyhdistelmä on loistava, kehuu Jaakkola.­­

Simpukoiden lisäksi listalta löytyy myös Vuohen gruyere-juustolla gratinoitu puolikas hummeri. Lisukkeina tarjolla on ranskalaisia ja bataattiranskalaisia, Deliverden salaattia, Grynin patonkia ja erilaisia dippejä.

Bassissa on panostettu myös alkoholittomiin juomiin, ja Bassin pääbaarimestari Tanja Raunio on suunnitellut kuuden alkoholittoman cocktailin eli mocktailin listan. Juomat ovat raikkaita ja sopivat esimerkiksi aperitiiveiksi. Kokeilemisen arvoisia ovat esimerkiksi tuoreisiin marjoihin pohjautuva Fresh Berry ja raikas Cucumberita.

VIINEJÄ JA SAMPPANJAA BASSIN HELMIKUUSSA

Helmikuussa Bassissa toteutetaan kaksi teemailtaa. Maineikkaan Gisselbrechtin viinitalon toimitusjohtaja ja yrityksen viennistä vastaava Claude Gisselbrecht vierailee Turussa ja ravintola Bassissa tiistaina 5.2.2019 ja isännöi iltaa turkulaisille hyvän ruuan ja viinin ystäville kello 19 alkaen.

Gisselbrecht toimii Ranskan Alsacen alueella. Yritys omistaa nykyisin 17 hehtaaria viinitarhoja, ja yrityksen  viineistä yli puolet menee vientiin. Maineikkaan viinitilan asiakkaita ovat yksityiset viiniharrastajat, korkeatasoiset ravintolat sekä viinikaupat. Dambach-La-Villessä sijaitsevalla Gisselbrechtin viinitilalla syntyy vuosittain noin miljoona pulloa viiniä.

Bassissa toteutettava Gisselbrecht Winemaker’s Dinner aloitetaan viinitastingilla ja sen jatkoksi nautitaan ilalllinen, johon kuuluu keittiön tervehdys ja neljä ruokalajin menu sekä menuun sopivat Gisselbrechtin viinit.

Ystävänpäivänä Bassissa toteutetaan kupliva tasting, jossa maistellaan viittä Veuve Clicquot -samppanjaa. Tastingin vetää samppanja-asiantuntija, Veuve Clicquot´n account manager Christer Nieminen. Hän kertoo Veuve Clicquot -samppanjatalon historiasta, samppanjan kysynnän kehityksestä ja samppanjan valmistuksesta.

TEKEMISESSÄ PITÄÄ OLLA KULTAREUNUS

Bassin uutena ravintolapäällikkönä on aloittanut ravintola-alan konkari, lukuisissa turkulaisravintoloissa työskennellyt Pauliina Timoska.

– Oma roolini on se, että olen innostaja. Haluan että kaikilla on hyvä tehdä töitä, ja haluan että kaikessa tekemisessä on kultareunus – tehdään vähän jotain enemmän, ei vain perussuoritusta, sanoo Timoska.

– Bassin takana on paljon osaamista, näkemystä ja kovaa työtä, joten on hienoa päästä mukaan rakentamaan tätä tarinaa.

Omaksi vahvuudekseen Timoska nostaa pitkän kokemuksensa alalta.

– Tällä alalla pitää tuntea ihmiset, tietää mitä missäkin tapahtuu ja ymmärtää sekä kaupungin että ihmisten tarpeet. Asiakkaillehan tätä tehdään!

Pauliina Timoska suhtautuu innostuneesti myös perjantai- ja lauantai-iltaisin avoinna olevaan Club Bassiin ja sen mahdollisuuksiin.

– Tila on todella tyylikäs ja sen sijainti on aivan loistava – siinä on mahdollisuuksia vaikka mihin! Minulla on kokemusta tapahtumien tuottamisesta, ja aion hyödyntää sitä. Club Bassilla on paljon annettavaa Turun iltaelämälle!

Ravintola Bassi (Läntinen Rantakatu 9, 20100 Turku)
Avoinna ma-pe klo 11-14 ja 17-23, la klo 14-23
Club Bassi avoinna pe-la klo 18-04
Lisätiedot www.bassi.fi

Ravintola Bassin ravintoloitsijana toimiva Manu Events on yksityisessä omistuksessa oleva yritys, joka toimii useassa pisteessä eri puolilla Turkua. Manu Eventsin tunnetuin brändi on Mauno, ja Kupittaalla BioCityssä, ElectroCityssä ja Triviumissa sijaitsevissa Mauno-ravintoloissa lounastaa yhteensä noin tuhat ihmistä päivässä. Mauno on myös Turun suurin kokouskeskus. Manu Eventsin toimipisteisiin kuuluvat myös kesäravintola Uittamo Paviljonki, Turun Akatemiatalo sekä Vierailukeskus Joki. Yritys järjestää asiakkailleen noin tuhat tapahtumaa kuluvan vuoden aikana.

Manu Eventsin liikevaihto on vuonna 2019 noin kuusi miljoonaa euroa ja yritys työllistää 50 henkilöä.

Lisätiedot, haastattelut, kuvat:

viestintäjohtaja